Sabtu, 31 Agustus 2024

Definisi Risiko dan Manajemen Risiko


Definisi Risiko adalah sebagai berikut:

  1. Risk is an effect of uncertainty on objectives (ISO 31000, Risk Management
    Principle and Guidelines).
  2. Risk is a variable that can cause deviation from an expected outcome, and as
    such may effect the achievement of business objectives and the performance of
    the overall organisation (Lam, 2017: 4).
  3. Risk is the effect of uncertainty on objectives (Green, 2016: 2).
  4. Risk is the potential of gaining at losing something of value. Risk can also be
    defined as the intentional interaction with uncertainty (Thomas A. Cook, 2017:
    11).
  5. Risiko adalah kemungkinan terjadinya suatu peristiwa yang berdampak negatif
    terhadap pencapaian sasaran organisasi (PMK-171/PMK.01/2016 tentang
    Manajemen Risiko di Lingkungan Kementerian Keuangan).
    Definisi Manajemen Risiko adalah sebagai berikut:
  6. Risk Management is the coordinated activities to direct and control an
    organization with regard to risk objectives (ISO 31000, Risk Management
    Principle and Guidelines).
  7. Risk Management is the coordinated set of principles, processes, activities,
    roles and responsibilities, and infrastructure, combined into a system and used
    to control the actions of an organization in light of the risks it faces (Green,
    2016: 3).
  8. Manajemen Risiko adalah budaya, proses, dan struktur yang diarahkan untuk
    memberikan keyakinan yang memadai dalam pencapaian sasaran organisasi
    dengan mengelola risiko pada tingkat yang dapat diterima (PMK-
    171/PMK.01/2016 tentang Manajemen Risiko di Lingkungan Kementerian
    Keuangan).

Tidak ada komentar: